TeenTalk

TeenTalk er IMU's webteenklubs snakkehjørne - stil dine spørgsmål og giv dit svar!

Du er ikke logget ind.

Bekendtgørelse

PS TIL NYE MEDLEMMER:
Du kan let ændre siden til dansk - gå ind under "Profile", og igen under "Essentials" og vælg "+01 CET" og "danish". Tryk på Submit og siden er dansk hver gang du kommer forbi!

#1 2009-09-14 23:25

jacob
Webmedarbejder og webteenleder
Fra: Aalborg
Registreret: 2008-10-08

Dig og bibellæsning

I Bibelen findes en lang række fortællinger, vidnesbyrd og historier, og der kan være stor forskel på, hvor meget vi får ud af at læse i Bibelen.

I dette indlæg kan du dele dine gode oplevelser og tanker om bibellæsning. Er det noget, der giver dig noget, har du et sted, du har haft særlig glæde ved at læse og hvordan læser du i Bibelen? Del dine tanker her.

#2 2009-11-16 16:05

ninjakatten
Nyt medlem
Registreret: 2009-10-12

Re: Dig og bibellæsning

jeg har et Bibelcitat som jeg er helt vild med. der står i Matt. kapitel 24 vers. 9-14 "da skal de udsætter jer for trængsler og slå jer ihjel, og i skal hades af alle folkeslag på grund af mit navn. da skal mange falde fra, og de skal udlevere hinanden og hade hinanden. mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild. og fordi lovløsheden tager over, skal kærligheden blive kold hos de fleste. men den der holder ud til enden skal frelses." det sted betyder rigtig meget for mig, da jeg er blevet mobbet stortset hele min skolegang. så det siger ig rigtig meget!

#3 2009-11-19 11:45

jacob
Webmedarbejder og webteenleder
Fra: Aalborg
Registreret: 2008-10-08

Dejligt at høre, hvordan dette bibelvers har hjulpet dig. Det er også rigtig godt, synes jeg.

Jeg kan selv rigtig godt lide johannes kap. 8 vers 12:

"Atter talte Jesus til dem og sagde: »Jeg er verdens lys. Den, der følger mig, skal aldrig vandre i mørket, men have livets lys."

Andre der har gode bibelvers, de vil dele?

#4 2009-11-19 16:43

petzki
Webteenleder
Registreret: 2009-09-01

Her er 3 gode fra ordsprogenes bog wink

kap 17
v28  Selv den dumme, der tier, kan regnes for vís,
den, der holder læberne lukket, gælder som forstandig.

kap 21
v19  Hellere bo i et ørkenland
end have en stridbar og arrig kone.

kap 27
v10  Svigt ikke din ven og din fars ven,
gå ikke kun på din ulykkes dag til din brors hus.
Hellere en nabo i nærheden end en bror langt borte.

Joh kap 1 v12  Men alle dem, der tog imod ham, gav han ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn; v13  de er ikke født af blod, ikke af køds vilje, ikke af mands vilje, men af Gud.

Board footer